SZOLGÁLTATÁSAINK - Csomagok:

Segítség elvesztem

Segítség, elvesztem

Sokszor állnak a szülők tanácstalanul, mivel a pedagógusok, a háziorvos, esetleg ők maguk is úgy érzik, segítségre lenne szükségük akár a gyerekneveléssel kapcsolatban, akár a gyerek fejlődésével kapcsolatban, de nem tudják, merre induljanak. Ilyenkor sokféle tanácsot kapnak azzal kapcsolatban, hova forduljanak, de igazán úgy érzik, elvesztek a lehetőségek között.

A konzultáció alatt feltérképezzük a tüneteket, anamnézist veszünk fel, átnézzük együtt az előző dokumentációt és a szükséges további lépéseket egyeztetjük, hogy a lehető legkevesebb tévutat kelljen bejárniuk, mielőtt célzott segítséget kapnak.

Egyéni pszichológiai konzultáció- gyermek

Életkor: 6-13 éves kor- amikor a gyermek viselkedésében, életében, tanulásában negatív változások következtek be, melyek hatással vannak a mindennapi működésére, kortársaival, szüleivel való kapcsolatára. A konzultációkat végezheti pszichológus, klinikai szakpszichológus, coach – előtte érdemes a konkrét problémáról igényekről egyeztetni a szülőkkel a „Segítség, elvesztem” konzultáció alapján. Ha egyéb intézmény javaslatára történik a bejelentkezés, akkor ez nem szükséges.

Egyéni pszichológiai konzultáció - Gyermek

Egyéni pszichológiai konzultáció-serdülő

Életkor: 6-13 éves kor- amikor a gyermek viselkedésében, életében, tanulásában negatív változások következtek be, melyek hatással vannak a mindennapi működésére, kortársaival, szüleivel való kapcsolatára. A konzultációkat végezheti pszichológus, klinikai szakpszichológus, coach – előtte érdemes a konkrét problémáról igényekről egyeztetni a szülőkkel a „Segítség, elvesztem” konzultáció alapján. Ha egyéb intézmény javaslatára történik a bejelentkezés, akkor ez nem szükséges.

4 üléses serdülő konzultáció

Ez a módszer az egészséges serdülőkre fókuszál, akik éppen szembekerültek egy problémával, és szükségük van egy jól fókuszált, gyors módszerre, hogy az elakadásban elmozduljanak valamilyen irányba. Serdülőként nehéz hosszútávon elköteleződni például egy terápiás kapcsolatra, ez a módszer ezért tökéletes számukra. Rövidtávú, egy probléma megoldására fókuszál. Az órák menete a következőképpen alakul: első alkalom az ismerkedés, további kettő a problémamegoldás, majd a lezárás következik.

Iskolaérettség felmérése

Sok szülő bizonytalan, amikor eljön az iskolaielőkészítő éve, vajon teljesíti-e gyermek az iskolaérettség kritériumait. A jelenlegi szabályozás viszont azt kéri a szülőktől, hogy gyorsan döntsenek, megpróbálják-e kérvényezi az iskolába lépés halasztását. Ha kétségei vannak, akkor mi segítünk tisztábban látni, milyen úton érdemes elindulni, hol tart éppen a gyermeke, mit fejlesszenek, vagy éppen kérjék-e a halasztást. A felmérésben pszichológus és gyógypedagógus együttműködve méri fel a gyermek készségeit, melyek ahhoz szükségesek, hogy a beiskolázása sikerrel járjon. A vizsgálat nem biztosít automatikus halasztást, nem pótolja a jogszabályban szereplő intézmények vizsgálatait, viszont fontos támpontot biztosít még azelőtt, hogy a folyamatot hivatalosan is elindítanák.

A vizsgálat során kitérünk az általános ismeretek, idő-és térbeli tájékozódás, testséma, grafomotorikai képességek, kognitív képességek, kauzális gondolkodás, nagymozgások, testi érettség vizsgálatára. 

 A folyamatról igény szerint írásbeli összefoglalót kapnak a szülők.

Komplex pszichiátriai vizsgálat

Intézményünkben gyermekpszichiáter szakorvos vizsgálhatja meg azokat a gyerekeket/serdülőket, akiknél komolyan felmerül pszichiátriai zavar meglétének gyanúja. A szakorvosi vizsgálat történhet intézményünk munkatársainak javaslatára is, valamint az egyéni konzultációk során felmerülő nehézségek megjelenésének esetében is. A vizsgálat több részletből áll, melynek hosszát minden esetben egyénileg határozza meg a pszichiáter, ezek után részletesen átbeszéli a törvényes képviselőkkel (szülők stb.), hogy a gyermek problémáinak hatékony megoldásához pszichoterápiára, vagy esetlegesen gyógyszeres kezelésre is szükség van. Természetesen előfordulnak olyan pszichés vagy pszichiátriai zavarok, amelyek kezeléséhez elengedhetetlen a gyógyszeres kezelés. Fontos azonban tudni, hogy gyermekek esetében a gyermekpszichiáter csak akkor irányoz elő gyógyszeres kezelést, ha az ténylegesen szükséges. 

Komplex pszichiátriai felmérés
Szülő konzultáció

Szülőkonzultáció

Előfordul, hogy a szülők úgy érzik, hogy nevelési módszereikben elakadtak, hiába próbálnak bármit, nem tudnak előre lépni a gyermekeik nevelkedésének kísérése során. Viselkedési, tanulási, kapcsolati problémák jelentkeznek a gyermekek és szüleik között. Ebben az esetben szintén első alkalomként szükség van a „Segítség, elvesztem” konzultációra.

Online konzultáció

Specifikus igény esetén a szülőkonzultációk és serdülő konzultációk online is megoldhatóak. Ebben az esetben a díjazás egyenlő az offline konzultációval, de kizárólag a „Segítség, elvesztem” konzultáció után történhet, ami minden esetben személyes találkozó.

Online konzultáció
Elég jó szülő - segítőcsomag

"Elég jó szülő" segítőcsomag

Egy baba érkezésével egy párból család válik, ami teljesen új szerepekkel, kihívásokkal, kapcsolati dinamikákkal jár – ezek ráadásul a gyermek fejlődési szakaszaival párhuzamosan folyamatos változásban vannak. A (korábban talán ismeretlen) feladatok és felelősség, a váratlan döntéshelyzetek próbára tehetik a legerősebb kapcsolatokat és legalkalmazkodóbb személyiségeket is. Ugyanakkor – ahogyan számos neves pszichológus, köztük Vekerdy Tamás is megfogalmazta – a boldog gyerek nevelésének kulcsa a kiegyensúlyozott szülő. Sokszor a gyermek viselkedési vagy tanulási problémái éppen a felnőttek fel nem dolgozott feszültségeit tükrözik vissza, érdemes tehát szakemberhez fordulni bármely életszakaszban, amikor a család bármely tagja nem érzik jól magát a bőrében. A coach széles eszköztárával, egyénre szabott módszereivel segít az időgazdálkodási, stressz- és konfliktuskezelési, párkapcsolati problémák megoldásában, a kisgyermek érkezésével megváltozott szerepek újradefiniálásában, az önismeret fejlesztésében, a karrier és magánélet közötti egyensúly kialakításában.

Dadogás terápia (Komplex Művészeti Terápia)

A terápia célja, hogy a művészi élmények, és az ezzel kapcsolatos aktív, alkotó tevékenység hatására a dadogó gyermek egész személyisége fejlődjék, és ennek során a gyermek kommunikációs nehézsége és beszédfélelme leküzdhetővé váljon, illetve nagymértékben enyhíthető legyen. A terápia segíthet a kapcsolatteremtési formák variációinak kialakításával a közösségi alkalmazkodásban, beilleszkedésben tapasztalható nehézségek leküzdésében. A komplex művészeti terápia lényegét az ének-zene, mozgás és ábrázolás hármas egysége alkotja.

Dadogás terápia (Komplex Művészeti Terápia)
Nyelvlökéses nyelés terápiája

Nyelvlökéses nyelés terápiája

Nyelvlökéses nyelés során a nyelv a két fogsor közé csúszik. Naponta több ezer nyeléssel számolva könnyen elképzelhető, hogy ez a rossz szokás a (könnyen mozgatható) fogsor állapotában milyen drasztikus elváltozásokat okozhat. Hosszú távon akár az arc, a nyak és a vállizomzatban is kóros elváltozások alakulhatnak ki, mivel a nyelvlökéses nyelés extra izommunkára ösztönzi ezeket az izmokat. Egyrészt kezelni kell a nyelvlökéses nyelés miatt kialakult deformitásokat, ami a fog szabályozását jelenti. Másrészt meg kell szüntetni a kiváltó okot, vagyis a rossz szokást. Előbbi a fogszabályozó szakorvos, utóbbi a logopédus feladata. Ha a nyelvlökéses nyelést nem kezeli szakember, sajnos a fogszabályozás sem lesz eredményes. A fentiekből következik, hogy a nyelvlökéses nyelés terápiája csakis csapat-munkában képzelhető el.

Milyen tünetek esetén érdemes gyanakodni?

  • az arc és a fogívek fejlődése eltér a szabályostól
  • harapási rendellenességek (nyitott harapás, túl-, kereszt-, bulldog-, élharapás) alakulnak ki
  • fogazati eltérések (kifelé dől, befelé dől, elfordul)
  • beszédhibák (pöszeség: interdentális – a nyelv a két fogsor között, addentális – a nyelv a foggal érintkezik, laterális – a nyelv oldal irányba mozdul, valamint orrhangzós beszéd) alakulhatnak ki.

Mozgásfelmérés - Alapozó vizsgálat:

Öt-tizenhat (!) éves korú gyermekek, serdülők részére ajánljuk. A terápia során a gyermekeknél újraindítjuk a fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer újraindítva az agy fejlődésbeli lehetőségét. A mozgásfejlesztési gyakorlatok az agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is hatást gyakorolnak. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.).

Mikor érdemes vizsgálatra jelentkezni? Ha az óvodáskorú gyermek a fejlődésben, érésben elmarad; ha a nagyobb gyermeknek vagy serdülőnek mozgásügyességi- és viselkedési problémái vannak; figyelemzavara van; megkésett-, vagy hibás beszédfejlődése illetve tanulási nehézségei vannak.

Tanulási tréning

Tanulási tréning

Öt-tizenhat (!) éves korú gyermekek, serdülők részére ajánljuk. A terápia során a gyermekeknél újraindítjuk a fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer újraindítva az agy fejlődésbeli lehetőségét. A mozgásfejlesztési gyakorlatok az agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is hatást gyakorolnak. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.).

Mikor érdemes vizsgálatra jelentkezni? Ha az óvodáskorú gyermek a fejlődésben, érésben elmarad; ha a nagyobb gyermeknek vagy serdülőnek mozgásügyességi- és viselkedési problémái vannak; figyelemzavara van; megkésett-, vagy hibás beszédfejlődése illetve tanulási nehézségei vannak.

Logopédia (Beszédnevelés)

A beszéd-, a hangképzés-, és nyelvmozgás zavarait tárjuk fel és orvosoljuk. A vizsgálatot és a terápiát abban az esetben javasoljuk, ha a gyermek gagyogása színtelen, rekedt vagy monoton, kétéves korában a szókincse nem éri el az ötven szót, beszédfeljődése megakadt, szótöredékeket, halandzsa-szavakat használ, beszéde nyelvtanilag konzekvensen helytelen, nehezen érthető, hogy mit akart kifejezni, beszéde akadozó, beszédfélelme van (beszéd közben görcsös mozdulatok figyelhetőek meg), levegővétele beszéd közben érezhetően helytelen. Iskoláskorban olvasás-, írás-, helyesírás-, illetve számolási problémákkal küzd.

Logopédia - Beszédnevelés